[Çözüldü] 750-882 iki network bağlanma  

  RSS

merdogmus
(@merdogmus)
Yeni Üye
Katılım : 4 ay  önce
Gönderiler: 1
10/07/2018 4:40 pm  

Merhaba,

Yaptığım bir projede 750-882 model CPU ile

  • Port 1 vasıtasıyla işletme ethernet altyapısına bağlanmak
  • Port 2 vasıtasıyla, pano içerisindeki switch vasıtasıyla iki adet Modbus TCP slave ile haberleşmek istiyorum.

Port 1 ayarları:

  • Address Source: Static Configuration
  • IP address: 191.1.8.201
  • Subnet mask: 255.255.0.0
  • Gateway: 191.1.255.254

Port 2 ayarları:

  • Address Source: Static Configuration
  • IP address: 192.168.1.58
  • Subnet mask: 255.255.255.0
  • Gateway: 0.0.0.0

Port 1 istediğim gibi sorunsuz çalışıyor.

Port 2 üzerinden adresleri 192.168.1.10 ve .11 olan adreslerdeki dataları okuyamıyorum. Switche ethernet kablosu ile bağlandığım zaman o adreslere ping atabiliyorum ancak Port 2'ye ait olan IP adresine ping attığım zaman "hedef ana bilgisayara ulaşılamaz" cevabı alıyorum.

Ayarlarla ilgili ne gibi bir sorun olabileceğini bilemedim. Ayrıca Port 2'ye Port 1'e verilen gateway adresi de geçiyor gibi gözüküyor ve sıfırlayamıyorum.


CevapAlıntı
Buğra Kurugöllü
(@bugrakurugollu)
Yeni Üye Admin
Katılım : 8 ay  önce
Gönderiler: 4
12/07/2018 3:53 pm  

Merhaba merdogmus,

Sorunuzun ardından testimizi gerçekleştirdik. Aşağıdaki adımlar izlendiği takdirde haberleşmede bir sorun görülmüyor. Sıralama şu şekilde;

  • Öncelikle WebServer üzerinden ( internet browser ) PLC'mize bağlanarak aşağıdaki ayarların doğruluğunu teyid edin lütfen.

  • ModbusTCP haberleşme istediğiniz Port üzerinden PLC'ye bağlanarak, Modbus Configurator vasıtasıyla Slave ayarlamalarınızı yapmanız gerekmekte.

  • Ardından PLC'nin IP'si ile WebBaseManagement'a girdiğinizde aşağıdaki bilgilerin oluştuğunu doğrulayabilirsiniz.

Haberleşme gerçekleşmekte. Bir de bu şekilde denemenizi rica edeceğiz. 

İyi çalışmalar dilerim.

Buğra KURUGÖLLÜ
Eğitim Uzmanı
Tel: +90 216 4721133
Faks: +90 216 4729910
Mobil: +90 541 908 68 96
mail: bugra.kurugollu@wago.com


CevapAlıntı
CemUcan
(@cemucan)
Yeni Üye
Katılım : 4 ay  önce
Gönderiler: 3
21/07/2018 11:15 pm  

   Merhabalar mehmet bey,

  Öncelikli olarak ping atmanızda cihaza ulaşamadığınızda kullanmış olduğunuz etnernet kablosunu kontrol etmenizi önermiştik.Beraber yaptığımız çalışmada sorunun kullanılan kablodan olduğu tespit edilmiştir.

  Tüm otomasyon uygulamaları ile ilgili tarafıma dönebileceğinizi hatırlatır iyi çalışmalar dilerim.

 

Saygılarımla / Best Regards,

Cem UÇAN

Automation Manager

Elektrik ve Elektronik müh.
E-mail: cem.ucan@wago.com
Gsm: +90 533 816 20 82

WAGO Elektronik Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.

Genel Müdürlük
Yukarı Dudullu Mah. Bayraktar Bulvarı Cd.
Hattat Sok No 10
Ümraniye 34775 -İSTANBUL
Tel : 90 216 472 1133
Fax : 90 216 472 9910
http://www.wago.com


CevapAlıntı
Share: