Yakıtını WAGO Otomasyonu ile Alan Uçak.

En büyük havalimanlarında, yolcu ve kargo uçakları yakıtlarını yeraltı jet yakıt boru hatlarından alırlar. Bir tanker kamyonu sadece 40.000 litre yakıt taşıyabiliyorken örneğin bir Airbus A380, 310.000 litreye kadar yakıt alabilir. Dolayısıyla tankerlerden uçaklara yakıt aktarımı çok uzun zaman gerektirmektedir. Bu yüzden bu havalimanları jet yakıtını boru hattından uçağa pompalayan hidrant dağıtım kamyonları kullanmaktadır. Tanker kamyonları yeraltı boru hatlarında 10 bar ile basınçlandırılmış yakıtı alıp 3.5 bar’a düşürürler. Eğer basınç çok yüksek kalırsa uçağın kanatlarındaki yakıt tankları zarar görebilir. Zamandan tasarrufa ek olarak, bu karmaşık kontrol ve izleme sistemi aynı zamanda mobil jet yakıt tanklarının yarattığı riskleri minimize eder.

Brezilya’da ki havayolu şirketi Infraero, tanker filosunu modernize etme süreci boyunca hatalı kontak bilgilerine sebep olan vidali bağlantı çözümlerinin dışında, hem yaylı bağlantı teknolojisine sahip hem de patlayıcı ortamlarda çalışabilen bir PLC ve I/O sistemine ihtiyaç duydu. WAGO çözüm ortağı Planen Automação, WAGO kontrolörler ve standart I/O kartlarıyla birlikte kullanılabilen ve ek zener bariyer kullanılmasını gerektirmeyen Ex-i I/O modülleriyle komple bir çözüm üretti. Brezilya standartlarına uygun sertifikasyona sahip WAGO’nun EX-i modülleri ile kontrol kabinlerinin boyutlarını da küçülterek 39 adet WAGO otomasyon sistemi donanımlı tanker kamyonuna sahip oldu.

Pin It

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir